Wikipedia

Hasil penelusuran

Jumat, 18 Juli 2014

RPP MEMBACA PEMAHAMAN PARAGRAF BERDASARKAN LETAK KALIMAT UTAMA









RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN (RPP)
KD : MEMBACA PEMAHAMAN PARAGRAF BERDASARKAN LETAK KALIMAT UTAMA
RPP ini disusun guna melengkapi tugas akhir mata kuliah Perencanaan Pembelajaran



Disusun Oleh

Nama            : Yoke Ana Marlina
NIM              : 2601411062
Rombel         : 3









JURUSAN BAHASA DAN SASTRA JAWA
FAKULTAS BAHASA DAN SENI
UNIVERSITAS NEGERI SEMARANG
2013





RANCANGAN PELAKSANAAN PEMBELAJARAN
Satuan Pendidikan       : Sekolah Menengah Atas
Mata Pelajaran             : Bahasa Jawa
Kelas/Semester             : XI / 1
Tema                             : Witing Tresna Jalaran Saka Kulina
Alokasi Waktu              : 1 X 45 menit


Standar Kompetensi     : MACA
                                           Mampu membaca dan memahami bacaan sastra maupun nonsastra berhuruf Latin maupun Jawa dengan berbagai keterampilan dan teknik membaca.

Kompetensi Dasar         : Membaca pemahaman paragraf berdasarkan letak kalimat utama.

Indikator                        :
1.    Mampu menjawab pertanyaan berkaitan dengan isi paragraf yang didengar.
2.    Mampu mengidentifikasi jenis paragraf berdasarkan letak kalimat utama.
3.    Mampu mengidentifikasi purwakanthi yang terdapat dalam paragraf.

Tujuan                            :
1.    Siswa mampu menjawab pertanyaan berkaitan dengan isi paragraf yang didengar.
2.    Siswa mampu mengidentifikasi jenis paragraf berdasarkan letak kalimat utama.
3.    Siswa mampu mengidentifikasi purwakanthi yang terdapat dalam paragraf.

Materi Ajar                    :
A.      WACAN
            Urip ing bebrayan masyarakat iku kudu nata, niti, niteni, lan niti priksa. Amarga wong urip iku saben dina butuh wong liya kanggo kanca guneman. Anane kanca tangeh lamun, wong urip bisa seneng ana ing donya iki. Mula yen karo wong liya mligine kanca kudu njaga raketing kekancan. Njaga karukunan ora gampang, amarga saben wong duwe sipat sing werna-werna, uga wong iku sejatine duweni sipat gampang ketaton lan natoni. Rukun bisa kawujud jalaran tepa salira ing saben wong. Yen ora, kekancan mau ora bakal suwe umure. Kaya unen-unen, yen ora gelem dijiwit ya aja njiwit.
                                         
B.       KAWRUH BASA
            Ukara pungkasaning wacan kasebut, ana ukara kang unine: yen ora gelem dijiwit ya aja njiwit. Tembung dijiwit lan njiwit, huruf sing pungkasan t lan swarane, huruf sing padha kaya mangkono diarani purwakanti swara. Maceme purwakanthi liyane, yaiku purwakanthi sastra, yen padha aksara aksarane (konsonan).
1.      Purwakanthi swara     :
Tuladha     :Gemi setiti ngati-ati, sing salah kudu seleh.
2.      Purwakanthi sastra     :
Tuladha     : Sluman slumun slamet, tata titi titis lan tetes.

C.      JINISING PARAGRAF
1.      Paragraf Deduktif
Paragraf sing ukara pokoke ana ngarepan diarani paragraf deduktif. Paragraf jinis iki paling gampang digawe.
2.      Paragraf Induktif
Paragraf sing ukara pokoke ana ing pungkasaning paragraf.

D.      GLADHEN
Musik Campursari ing Piwulang SMA

Ing Jawa ora ana aliran musik kang bisa ngrembaka subur kaya campursari. Dhahsyat ora mung diukur saka babagan kwantitas. Cacahe grup campursari wis angel diitung.
Maca kena dikandhakake saben kampung duwe kelompok musik iki senajan mung ngringkes awujud keyboard ditambah bas lan kendhang. Nanging luwih saka kuwi, ujare seniman super lemukaya pegulat sumo kasebut. “Campursariduwe pengaruh sosial kultural tumrap masyarakat.”
Miturut Slamet Gundono, ora kabeh lirik utawa cakepan lagu campursari nengenake katresnan, wuyung, utawa sijinise. Nanging ana uga kang ngangkat tema-tema aktual. “Kritik sosial lagu Kucing Garong versi iringan pesisiran Cirebonan ora kalah karo Bentone Iwan Fals,” kandhane nerangake. Tegese, sauger gelem nggarap temenan campursari ora tinutup kemungkinan bisa diangkat dadi luwih kinurmat. Slamet Gundono, S. Sn. nyebut manawa campursari minangka musik rakyat kang nyimpet kekuwatan gedhe.
Ing jagading pamulangan SMA, campursari bisa disinau, diwulangake marang bocah-bocah. Jangkepane dijumbuhake karo jagading pikirane murid SMA. Malah musik campursari bisa dikolaborasi karo musik liyane, upama gamelan Jawa. Kanthi mangkono, jangkepan kang ditembangake ing campursari jupuk jangkepan kang jumbuh karo daya pikire bocah SMA. Jangkepane ora ngladrah tekan ngendi-ngendi. Apamaneh jangkepan kang ora ana gunane lan mung ngrusak mentale bocah SMA. Kabeh iku gumantung kreativitase bocah.
Apik lan alane pamulangan campursari ing SMA, gumantung kepriye carane ngramu lagu mau, bebasane kaya koki kang lagi ngramu supaya enak lan sedhep.
Manawa campursari diwenehake ing jagading pamulangan SMA lan dikolaborasi karo gamelan, prasasat pamulangan bab iki bisa urip lan nyenengake atine siswa. Para siswa diajari kreatif sithik kanggo ngasilake lagu-lagu kang trend lan aktual.upama wae, sadurunge nembang campursari, diwenehi bawa dhhisik kanthi jangkepan sing gampang dingerteni para siswa. Singkate, campursari iku salah sawijing kabudayan Jawa sing kudu dipepetri amrih lestari.

Jawaben pitakonan ing ngisor iki!
1.      Coba aranana purwakanthi sing ana ing wacan ing dhuwur!
2.      Aranana jinising paragraf kang ana ing saben paragraf ing dhuwur!
3.      Kepriye panemumu babagan musik campusari?
4.      Miturut wacan ing dhuwur, kepriye carane mulangake campursari ing pamulangan SMA?
5.      Aranana kalimat utama ing paragraf 4!



Alokasi Waktu               : 1 X 45 menit

Metode Pembelajaran   :
1.    Ceramah
2.    Diskusi
3.    Resitasi
4.    Penugasan

Kegiatan Pembelajaran  :
1.    Kegiatan pendahuluan
1)      Guru menyiapkan peserta didik secara psikis dan fisik untuk mengikuti proses   pembelajaran dengan cara berdoa.
2)      Guru mengajukan pertanyaan-pertanyaan yang mengait­kan pengetahuan sebelumnya dengan materi yang akan dipelajari.
3)      Apersepsi. Guru bertanya jawab dengan siswa tentang paragraf.
Contoh :
-          Cah, wis padha ngerti paragraf durung?
-          Yen ana unen-unen “Witing tresna jalaran saka kulina”, “Becik ketitik ala ketara”, lan “Sing salah kudu saleh” iku diarani apa?(jawabannya Purwakanthi)
4)      Guru menyampaikan tujuan pembelajaran pada hari itu.
2.    Kegiatan inti
Eksplorasi
1)      Guru menunjuk siswa untuk membaca contoh paragraf.
2)      Guru memancing siswa untuk menyebutkan jenis paragraf yang telah dibacakan oleh siswa lain.
3)      Guru memancing ingatan siswa untuk menyebutkan jenis-jenis paragraf.
4)      Guru meminta siswa untuk mencari kata-kata atau istilah yang sulit dimengerti.
5)      Guru dan murid mengidentifikasi istilah yang sulit dimengerti.
Elaborasi
1)      Guru memerintahkan siswa untuk membaca paragraf yang telah di bagikan oleh guru.
2)      Setiap siswa mengerjakan soal yang telah diberikan oleh guru.
3)      Semua siswa mengambil undian yang menentukan teman pasangan.
4)      Siswa berdiskusi dengan teman pasangannya mengenai jawaban masing-masing.
5)      Siswa berpasangan mempresentasikan hasil diskusinya didepan kelas.
6)      Siswa yang lain berdiskusi dan menanggapi apa yang telah disampaikan temannya yang maju didepan.
Konfirmasi
1)      Guru bersama dengan siswa melakukan konfirmasi hal-hal yang berkaitan dengan paragraf yang sudah dibaca.
2)      Guru memberi penjelasan kembali kepada siswa apabila masih ada kebingungan.
3.    Kegiatan Akhir
          Guru bersama dengan siswa mengadakan refleksi terhadap proses dan hasil pembelajaran hari ini. Selain itu pada kegiatan akhir, guru dan siswa membuat simpulan mengenai materi ini, serta siswa diharapkan membuat catatan sesuai dengan bahasanya.

Media Pembelajaran       :
Teks paragraf

Penilaian                           :
Form penilaian.
No.
Pencapaian Indikator
SOAL
SKOR
1.
Mampu menjawab pertanyaan berkaitan dengan isi paragraf yang didengar.
1.      Kepriye panemumu babagan musik campusari?
5-10
2.      Miturut wacan ing dhuwur, kepriye carane mulangake campursari ing pamulangan SMA?
5-10
3.      Aranana kalimat utama ing paragraf 4!
5-10
2.
Mampu mengidentifikasi jenis paragraf berdasarkan letak kalimat utama.
Aranana jinising paragraf kang ana ing saben paragraf ing dhuwur!
5-10
3.
Mampu mengidentifikasi purwakanthi yang terdapat dalam paragraf.
Coba aranana purwakanthi sing ana ing wacan ing dhuwur!
5-10



Mengetahui,                                                                .............,.....................
Kepala SMP                                                                Guru Mata Pelajaran


........................................                                            ........................................
NIP.                                                                            NIP.                             
.



Tidak ada komentar:

Posting Komentar